V posledných rokoch čoraz častejšie hovorí o chudnutí takzvaným prerušovaným pôstom. Ten patrí medzi moderné diétne režimy a sľubuje výrazné schudnutie. Podľa fyziológov z Chicaga skutočne chudnúť pomáha. A to aj bez zmeny jedálnička a počítania kalórií. Ak človek prerušovaný pôst doplní ešte zmenou skladby potravy a zaradí viac zdravých potravín a vypustí kalorické a škodlivé pokrmy, prerušovaný pôst vedie k intenzívnemu a trvalému schudnutiu.

Nemusíte držať diétu, a aj tak schudnete!
Nemusíte držať diétu, a aj tak schudnete!
Zdroj: Shutterstock.com

Výsledky sa, samozrejme, dostavia v prípade, že dotyčný už pri tomto systéme stravovania zostane. A o čo pri prerušovanom pôste ide? Existujú dva postupy. V prvom prípade človek jedáva dva dni v týždni maximálne päťsto kilokalórií za deň, ale nasledujúcich päť dní môže jesť čokoľvek podľa svojho zvyku. V druhom systéme sa drží pôst denne. Teda človek je, na čo má chuť a koľko chce, ale len v malom niekoľkohodinovom okne - napríklad od dvanástej napoludnie do šiestej večer. Od šiestej večer do dvanástej napoludnie nasledujúceho dňa môže piť len čistú vodu.

Nemusíte držať diétu, a aj tak schudnete!
Nemusíte držať diétu, a aj tak schudnete!
Zdroj: Shutterstock.com

Tím vedcov z University of Illinois testoval u skupiny obéznych osôb dva režimy - štyri hodiny konzumácie a dvadsať hodín pôstu, alebo šesť hodín konzumácie a osemnásť hodín pôstu. K tomu tretia skupina ako porovnávacia nedodržiavala žiadny režim a jedla ako obvykle.

Nemusíte držať diétu, a aj tak schudnete!
Nemusíte držať diétu, a aj tak schudnete!
Zdroj: Shutterstock.com

V porovnaní s touto treťou skupinou v prvých dvoch skipnách ľudia schudli za mesiac tri percentá tuku, hoci nezmenili vôbec množstvo kalórií a skladbu potravy. Išlo výlučne o dodržiavanie času konzumácie a pôstnych hodín. "Náš výskum dokazuje, že šesťhodinové stravovacie okno a osemnásťhodinový pôst je funkčný režim u väčšiny ľudí," tvrdí profesorka Krista Varadyová z University of Illinois.