Takto môžeme vhodnou stravou a návykmi zlepšiť fungovanie dôležitých orgánov.

Do akej miery je Veľká noc zdravá?

– Je aj nie je. Predveľkonočné obdobie je obdobie pôstu a mnohé z nás sa ho snažia dodržiavať. Keď- že v zime je strava ťažšia, s menším množstvom zeleniny a aj pohybu je menej, naše telo je po nej lenivé a zaťažené kilogramami navyše. Po zime ešte trvá fašiangové obdobie plesov, kde sa stoly prehýbajú pod dobrotami. Až nástupom Škaredej stredy sa mnohé prinútia k striedmejšiemu stravovaniu. To by malo trvať štyridsať dní, aby sa telo zbavilo všetkého nepotrebného.

No a čo ďalej?

– Potom prichádza Veľká noc, keď sú stoly opäť plné dobrôt. Objavujú sa na nich špeciality – zdravé aj menej zdravé. Najčastejšie sa stretávame s vajíčkom. Patrí k potravinám s najvyváženejším nutričným zložením. Jeho bielkoviny sú dokonca plnohodnotnejšie ako bielkoviny mäsa, a to pre obsah esenciálnych aminokyselín (telo si ich nevie samo vyrobiť). Na našom stole sa nachádzajú aj paradajky, šaláty, mladá cibuľka, paprika, mrkva. Hlavne čerstvá jarná zelenina je bohatá na vitamíny a minerály. No nachádza sa tu aj mäso. Hlavne bravčové, menej vhodné, ale aj jahňacina sa dá pripraviť chutne a hoci je mastnejšia, je pre naše telo ľahšie stráviteľná. Je to pre obsah jemných svalových vlákien, podobá sa na hovädzinu. Jahňacie mäso obsahuje železo, draslík, zinok, ale aj niacín a vitamín B. To sú tie zdravšie verzie na veľkonočnom stole. K tým menej zdravým patria rôzne údené mäsá, slaninka, klobásky, majonézový šalát. Sú to všetko kalorické jedlá plné tuku a prázdnych kalórií, ktoré naše telo nevyužije.

Ak nemáte celiakiu či intoleranciu  na lepok,doprajte si 1-2 kúsky  celozrnného chleba denne.
Ak nemáte celiakiu či intoleranciu na lepok,doprajte si 1-2 kúsky celozrnného chleba denne.
Zdroj: Shutterstock