Slnko svieti, voda láka, predstava, že by sme mali ležať s bolesťami hlavy doma alebo sedieť v hotelovej izbe s hnačkou, je strašidelná. Naša prvá pomoc vám iste príde vhod.

CHRBÁT

Bolesti chrbta dobre pozná takmer každá z nás. Veľa sedíme, málo sa hýbeme, no príčinou môže byť aj prievan či nosenie príliš ťažkých batožín. Pozrite sa, čo vám rýchlo pomôže.

1. Ako deti

Keď deti bolí chrbát, inštinktívne robia presne to, čo je správne: kľaknú si na kolená, sadnú si na päty a otáčajú sa do bokov. Vyskúšajte to. Položte čelo na kolená alebo zem, prekrížené ruky položte pred hlavu. Zadok držte na pätách 5 minút – priaznivo to pôsobí na uvoľnenie a vyrovnanie chrbtice.

Až okolo 80 % všetkých bolestí chrbta spôsobuje stuhnuté svalstvo. Škodí aj nadváha, nesprávna výživa a stres.
Až okolo 80 % všetkých bolestí chrbta spôsobuje stuhnuté svalstvo. Škodí aj nadváha, nesprávna výživa a stres.
Zdroj: Shutterstock