To, čo vás trápi, nemusí byť v skutočnosti únava v tom pravom slova zmysle, ale vitamínový deficit. Prejavuje sa znížením výkonnosti, vyčerpaním a tiež oslabenou imunitou. Čo teda urobiť, aby sme sa znovu nakopli do prevádzkového režimu?

Nič proti káve, tá má na naše telo pozitívny vplyv. Má vplyv na sústredenie a niektoré štúdie tvrdia, že aj na trávenie. Ale keď pijeme kávu príliš často, môžeme si vypestovať závislosť a už nefunguje tak ako predtým.

Toto vyskúšajte:

Prechádzka

Nie je nič jednoduchšie ako vyjsť na pár minút von. Pokojne sa v práci zoberte počas obedňajšej pauzy a choďte sa na chvíľu prejsť. Pobyt na čerstvom vzduchu vám dodá energiu na ďalšiu časť dňa. Keď vezmete kolegyňu a preberiete s ňou najnovšie klebety, bude to ešte zábavnejšie.

TOTO vás naštartuje lepšie ako káva
TOTO vás naštartuje lepšie ako káva
Zdroj: Shutterstock

Svetlo

S prechádzkou súvisí aj vplyv svetla. Ak celý deň strávite v uzavretej budove len s umelým osvetlením, niet sa čomu čudovať, že nemáte "šťavu". Takže šup-šup na slnko, stačí pár minút.

Sex pred raňajkami

Túto výhodu máme my ženy, sex nás jednoducho nabíja. Chápeme, že si uprostred pracovného dňa ťažko odskočíte na rýchlovku, ale keď začnete hneď ráno?

TOTO vás naštartuje lepšie ako káva
TOTO vás naštartuje lepšie ako káva
Zdroj: Shutterstock

Čokoláda

Čo si budeme hovoriť, čokoládu jednoducho milujeme. Tak prečo si kocku nedať, keď už vám padá od únavy hlava? Ale máme na mysli naozaj len kúsok, nie celú tabuľku.

Sprcha

Ak nepracujete doma, ťažko si počas dňa dáte osviežujúcu sprchu. Skúste ale v práci na toalete namočiť aspoň zápästia alebo trochu osviežiť krk. Aj tieto malé kroky pomáhajú.