Mentálny úpadok a strata pamäte sú vo vysokom veku veľmi časté a ich rozsah ovplyvňuje nielen genetika, ale aj vonkajšie faktory a stravovanie. Ktoré potraviny vás udržia mentálne mladými? Hneď sa to dozviete.

Cestoviny, červené víno a nakladané uhorky

Najmä uhľohydráty ako ryža, zemiaky, chlieb, obilniny a cestoviny majú pozitívny vplyv na činnosť mozgu, pretože mu dodávajú esenciálny jednoduchý cukor – glukózu, ktorá je nevyhnutná pre jeho správne fungovanie.

Ako správne variť dlhozrnnú ryžu?
Ako správne variť dlhozrnnú ryžu?
Zdroj: Shutterstock

Rovnako prospešný je aj ocot a nakladané uhorky, ale aj červené víno. Podľa štúdie by sme mali približne od 20. roku života obmedziť konzumáciu železa (napríklad z červeného mäsa), pretože čím sme starší, tým horšie telo odbúrava jeho nadbytok. Práve ten môže vo vyššom veku negatívne ovplyvniť Alzheimera a iné ochorenia mozgu.

Ak sa sústredíte na lásku, nemôžete prehrať.
Ak sa sústredíte na lásku, nemôžete prehrať.
Zdroj: Shutterstock