Stáva sa vám, že sa v noci často len prevaľujete a privádza vás do šialenstva partnerovo chrápanie či sústavný boj o prikrývku? Môže to mať pre vás nepríjemné dôsledky.

Ak je vám toto všetko dobre známe, možno je čas zamyslieť sa nad oddelenými lôžkami alebo dokonca spálňami. Jedna štúdia potvrdila, že 29 % ľudí uviedlo, že dôvodom, prečo sa nemôžu poriadne vyspať, je práve ich partner.

Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Zdroj: Shutterstock

Ďalšie výskumy jednoznačne preukázali, že nekvalitný a nedostatočný spánok zvyšuje riziko vzniku depresií, ochorení srdca, mŕtvice, porúch dýchania a dokonca prispieva k vyššej rozvodovosti a nárastu samovražedných pokusov. Experti sú zajedno – ak vás partner v noci ruší, zvážte aj iné možnosti ako spoločné spanie.

Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Zdroj: Shutterstock

Nedostatok spánku sa odzrkadľuje aj na pokožke. Ľudia, ktorí málo spávajú, strácajú rýchlejšie z pokožky vodu (najmä pri vystavení UV žiareniu) a ich pleť rýchlejšie starne a prejavujú sa na nej všetky nežiaduce sprievodné javy starnutia – vrásky, znížená elasticita, nerovnomerná pigmentácia a pomalšie zotavovanie po spálení slnkom.

Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Zdroj: Shutterstock

Slabý spánok sa podpisuje aj na vašej nálade, preto sa pri dlhodobom spánkovom deficite môže stať, že vás rozhádže aj to, čo by vás za iných okolností nevyviedlo z miery. Potom ste nepríjemní na kolegov v práci, robíte zlé rozhodnutia a vytáčajú vás aj najbližší, ktorí si to niekedy zliznú viac, ako si zaslúžia.

Expert na spánok Dr Guy Meadows hovorí: „Je veľmi zriedkavé, že sa stretnú dvaja ľudia s rovnakými spánkovými zvyklosťami. Zdieľanie jednej postele môže byť komplikované a môže viesť k nedostatku spánku.“

Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Zdroj: Shutterstock

Ak predsa len nechcete spávať oddelene, tu sú tipy, ktoré vám môžu pomôcť:

Veľa zvád ohľadom spoločného spávania vzniká z rôznych večerných rituálov oboch partnerov. Niekto si rád dlho do noci číta knihu, iný pozerá televízor. Kľúčom k spokojnosti je kompromis, preto sa skúste dohodnúť na čase, kedy sa zhasne svetlo a všetka elektrotechnika v spálni.

Ak sa neviete dohodnúť, zožeňte si štuple do uší a masku na oči, aby ste sa vyhli nechceným zvukom a svetlu.

Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Zdroj: Shutterstock

Ak sa v noci neustále naťahujete o prikrývku, zadovážte si z každého dva kusy. Ženy cítia chlad skôr ako muži, preto dajte na posteľ viac prikrývok, aby ste si obaja mohli regulovať svoju teplotu ako práve potrebujete.

Ďalším častým problémom je chrápanie, ktorým trpí až 40 % ľudí. Ak váš partner neznesiteľne chrápe, mal by sa pred spaním vyhnúť alkoholu. S chrápaním mávajú problém aj fajčiari a vplýva naň aj obezita. Preto je ideálne navrhnúť chrápajúcemu partnerovi zmenu životného štýlu a uľaví sa vám obom.

Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Ostať v spálni spolu či radšej spať oddelene?
Zdroj: Shutterstock