1. Hlavne žiadna panika

Ste živí, zdraví, máte čo jesť a kde bývať. To je luxus, však? Opakujte si každé ráno tento dôležitý fakt a do nového dňa vás to dobre naštartujte. Stále nie je tak zle, aby sme sa ľutovali a písali tragické statusy na sociálnu sieť. Máme všetko, čo potrebujeme.

2. Čítajte motivačné knihy

Nikdy nebolo vhodnejšie zobrať do ruky knihu s týmto obsahom. Netreba to však preháňať, informácie a rady dávkujte pomaly a precízne. Zamyslite sa nad všetkým, čo autori píšu. Máte na to teraz čas. Ak sa vám niektoré časti páčia, čítajte si ich dookola. Budem vám lepšie!

Čítanie zlepšuje nielen slovnú zásobu.
Čítanie zlepšuje nielen slovnú zásobu.
Zdroj: Shutterstock

 

3. Socializujte sa

Hoci sa dá len cez internet, aj to nám však dodá energiu. Počuť iných ľudí alebo ich cez webkamery vidieť je v tomto období dar. Máte priestor na to, aby ste prebrali starosti, či radosti tohto súčasného stavu. Uvidíte, pohľad iného človeka na vaše momentálne nastavenie padne vhod a pomôže.

4. Hýbte sa

Cvičte doma, choďte sa prejsť do prírody a ak je možnosť, pred výťahom uprednostnite schody. Pohyb nášmu telu pomáha a zavďačí sa vám aj myseľ. Endorfíny sa vyplavia a vy budete iný človek. Čím viac sa budete hýbať, tým bude vaša hlava čistejšia.

behajúci pár
behajúci pár
Zdroj: triendiurance.com

 

5. Tancujte

Už vás nebaví večer pozerať televízny program? Žiadny problém. Vyhľadajte si na internete koncerty vašich obľúbených spevákov a skupín. Môžete si hudbu pustiť nahlas a spievať s nimi. Uvoľnite sa pri tom a prídete na iné myšlienky. A ak je hudba veselá a svižná, premeňte svoju obývačku na tanečný parket. Taký príjemný domáci koncert, však?

6. Varte si obľúbené jedlá

Čo budete počas dňa jesť, je len na vás. Nemusíte sa totiž prispôsobovať firemnej kantíne, či blúdiť po webe a hľadať, kde varia niečo, čo by vám padlo vhod. Teraz je ideálny čas na to, aby ste svoj žalúdok rozmaznávali. Urobte si zoznam jedál, ktoré máte najradšej. Určite sa vám bude lepšie fungovať s myšlienkou, že obed bude presne taký, ako si predstavujete.

Cibuľové halušky
Cibuľové halušky
Zdroj: Dušan Křístek

 

7. Urobte si zoznam pozitívnych vecí

Karanténa bola a aj je na niečo dobrá. Určite so sebou nepriniesla len zlé a negatívne momenty. Ak stále neviete, čo bolo jej prínosom, premýšľajte. Sadnite si večer k stolu, nalejte si pohár vína a bilancujte. Uprataná skriňa, žiadne skoré ranné vstávanie, viac času s manželom… a tak ďalej. Na konci budete spokojní a vďační. A to predsa ide, však?