Kofeín sa pritom nachádza aj v sódach, čaji a dokonca v čokoláde. Aké množstvo kofeínu je pre nás bezpečné denne skonzumovať?

Aké množstvo kofeínu je pre nás bezpečné denne skonzumovať?
Aké množstvo kofeínu je pre nás bezpečné denne skonzumovať?
Zdroj: Shutterstock

Podľa štúdie Európskeho úradu pre bezpečnosť potravín môže dospelý človek v priebehu dňa bez ohrozenia prijať maximálne 400 mg kofeínu. Toto množstvo nevyvoláva žiadne zmeny v krvnom tlaku, krvnom obehu, telesnej teplote a v rovnováhe vody. Po 4 až 5 hodinách spracuje naša pečeň až polovicu prijatej dávky kofeínu a po 8 hodinách dôjde k rozkladu až 75 % tohto stimulantu.

 

Aké množstvo kofeínu je pre nás bezpečné denne skonzumovať?
Aké množstvo kofeínu je pre nás bezpečné denne skonzumovať?
Zdroj: Shutterstock

Štúdia potvrdila, že energetické nápoje naozaj podporujú funkcie mozgu, ako je pamäť, pozornosť a reakčný čas. Kofeín v rozumnom množstve pri pravidelnej konzumácii pomáha znižovať krvný tlak, riziko cukrovky, srdcového infarktu, mozgovej mŕtvice aj demencie.

Vedeli ste, že káva obsahuje rovnaké množstvo kofeínu ako 250 ml plechovka energetického nápoja?
Vedeli ste, že káva obsahuje rovnaké množstvo kofeínu ako 250 ml plechovka energetického nápoja?
Zdroj: Shutterstock