Spoluautor takzvanej Pioppi diéty Dr. Aseem Malhotra sa opiera o obyvateľov mestečka Pioppi, ktoré leží v južnom Taliansku. Tí vraj patria k najzdravším a najdlhšie žijúcim ľuďom na svete. Ich priemerná dĺžka života je až 90 rokov a zdravotné ťažkosti ako obezita, rakovina či srdcové choroby sú v tomto regióne veľmi zriedkavé. Pritom si s pokojom pochutnávajú na dobrotách, ako sú syry, maslo, smotana či červené víno. Zato cestoviny či cukor sú tabu. Výhodou je, že pri ich spôsobe stravovania sa nebudete musieť vyhýbať kalóriám a aj tak schudnete.

Ako na to

Denne si doprajte 3 hlavné jedlá z týchto potravín: ryby, jahňacie mäso, kuracie mäso, hovädzie mäso, bravčové mäso, zelenina, vajcia, zdravé tuky (avokádo, kokosový olej, olivový olej), syry a ovocie (okrem hrozna a banánov), a to v množstve, v akom len chcete.

10 najlepších potravín

1 Extra panenský olivový olej

Znižuje cholesterol a vraj pomáha predchádzať vysokému krvnému tlaku.

Znižuje cholesterol a vraj pomáha predchádzať vysokému krvnému tlaku.
Znižuje cholesterol a vraj pomáha predchádzať vysokému krvnému tlaku.
Zdroj: Shutterstock

2 Na vlákninu bohatá strava

Napríklad karfiol, brokolica, cukina, cibuľa, baklažán, sladké zemiaky.

Brokolica
Brokolica
Zdroj: Shutterstock
Ilustračné foto
Ilustračné foto
Zdroj: Shutterstock

3 Orechy

Majú vysokú výživovú hodnotu a množstvo zdravých tukov. Doprajte si za hrsť týchto chrumkavých jadierok – mandle, vlašské orechy, lieskovce či makadamiové orechy.

Doprajte si za hrsť týchto chrumkavých jadierok – mandle, vlašské orechy, lieskovce či makadamiové orechy.
Doprajte si za hrsť týchto chrumkavých jadierok – mandle, vlašské orechy, lieskovce či makadamiové orechy.
Zdroj: Shutterstock