Našťastie, existuje niekoľko prírodných spôsobov, ako si pomôcť. Takže, čo vám pomôže na nafúknuté bruško?

Rastlinné probiotiká

Živé baktérie vedia napraviť nerovnováhu v črevnej mikroflóre, ktorá môže byť príčinou mnohých ťažkostí. Probiotiká fungujú ako vaši osobní superhrdinovia, ktorí dokážu zabrániť nahromadeniu zlých baktérií a kvasiniek v črevách. Najlepšie probiotiká obsahujú tieto prospešné mikróby: Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus reuteri a Saccharomyces boulardii. Skontrolujte si preto na obale výrobku, či sú tam. Skvelými možnosťami na povzbudenie zdravej črevnej mikroflóry sú aj kimči, kyslá kapusta, tempeh a kombuča. Okrem toho, že sa po nich ľahšie vyprázdnite, pomáhajú s nadmernou plynatosťou.

Živé baktérie vedia napraviť nerovnováhu v črevnej mikroflóre.
Živé baktérie vedia napraviť nerovnováhu v črevnej mikroflóre.
Zdroj: Shutterstock

Semienka fenikla a feniklový čaj

Odborníci odporúčajú zjesť po každom jedle štipku feniklových semienok. Obsahujú v sebe oleje, ktoré znižujú plynatosť. To vám môže pomôcť najmä po jedlách, ktoré prirodzene nafukujú, napríklad brokolica. Ak sa vám nechce chrúmať semienka, môžete vyskúšať šálku feniklového čaju po jedle. Celé či rozdrvené semienka zalejte vriacou vodou a nechajte lúhovať 10 minút. Pomáha, keď si semienkami ozdobíte jedlo.

Voda s citrónom

Piť dostatok tekutín je základom zdravého trávenia. O vode s citrónom už kolujú legendy, ale niečo na nich bude. Kyselina citrónová v citrónoch pomáha predchádzať obličkovým kameňom. Citróny sú aj skvelým zdrojom rozpustnej vlákniny, ktorá znižuje zápach a nadúvanie. Táto vláknina je však najmä v dužine, takže ak ju plánujete využiť, kupujte si chemicky neošetrené citróny. Pitie vody s citrónom pomáha telu rýchlejšie presúvať živiny. Udržiavať sa vždy hydratovaná je skvelý spôsob, ako predísť nadúvaniu.

Pozor na strukoviny

Strukoviny sú skvelý zdroj vlákniny, ale môžu nadúvať. Keď sa rozkladá cukor, ktorí je v nich, hromadia sa plyny. Ak strukoviny cez noc namočíte do vody, budú ľahšie stráviteľné. Rovnako pomôže, ak napríklad fazule z konzervy prepláchnete vodou.

Zrelé banány

Sú skvelý zdroj extra vlákniny, ktorá dá črevá do pohybu. Zrelé banány pomáhajú pri trávení a pohybe čriev a draslík v nich dokáže regulovať hladinu plynov, ktoré spôsobujú nadúvanie. Pozor však na zelené nedozreté banány, v ktorých je rezistentný škrob. Tie sú z dlhodobého hľadiska síce prospešné, ale krátko po zjedení vás môžu nadúvať.

Zrelé banány sú skvelý zdroj extra vlákniny, ktorá dá črevá do pohybu.
Zrelé banány sú skvelý zdroj extra vlákniny, ktorá dá črevá do pohybu.
Zdroj: Pixabay

Zázvor a zázvorový čaj

Tento zázračný koreň sa využíva už stáročia. Znižuje zápal v čreve a uvoľňuje svaly vnútorných orgánov. Najlepší spôsob, ako si pripraviť zázvor, je nakrájať ho na niekoľko jemných plátkov a zaliať vriacou vodou. Nechajte lúhovať 10 minút, pridajte trochu medu a citrón. Rýchlou pomocou je aj žutie čerstvého zázvoru.

Joga

Nafukovanie aj bolesti bruška pomôže zastaviť jogová pozícia „apanasana“, keď ležíte na podložke a objímate si kolená, ktoré priťahujete k hrudi. Môžete to vyskúšať aj tak, že necháte kolená akoby spadnúť na jednu stranu a hlavu vytočíte do druhej. Vydržte v pozícii niekoľko minút.

Vedeli stem že...

... ženské črevo je o 10 cm dlhšie ako mužské, a tak vždy bojuje o priestor  s mechúrom, maternicou či vaječníkmi? Skrátka, je to spleť cestičiek a zákrut, v ktorých sa navyše zadržiava voda.  Ženy sú práve preto náchylné na nadúvanie!