O praktické rady sa podelila skúsená terapeutka PhDr. Radoslava Olajos

PhDr. Radoslava Olajos, párová terapeutka
PhDr. Radoslava Olajos, párová terapeutka
Zdroj: archív Nový Čas pre ženy

Skúste sa preladiť

Atmosféra je neistá, zraňujúca a ohrozujúca. Pre každého iným spôsobom. Prvý krok je si uvedomiť, že mám tieto pocity a stavy, priznať si ich. Lepšie je ich nepopierať, ale skôr pozorovať. Učme sa prijímať aj takéto pocitové stavy. Potom zaberá presunúť pozornosť na niečo, čo nám od úzkostných myšlienok a pocitov pomôže preladiť sa. Základ je nerozvíjať katastrofické myšlienky a nezahlcovať sa ďalšími znepokojujúcimi informáciami.

Zistite, čo vám robí dobre, čo vám najlepšie pomáha sa preladiť. Môže pomôcť relaxačná alebo meditačná hudba, vaše obľúbené pesničky, komédia alebo začať sa zaoberať niečím, čo vás baví a robí vám radosť. Keď už nič iné lepšie neobjavíte, začnite počítať a vždy si tú číslicu aj predstavte, alebo sa zapozerajte na niečo pekné, napr. kvet a pomaly sa nadychujte a vydychujte do plných pľúc. Vnímajte svoje telo, čo cítite, dotyk chodidiel so zemou. Pomáha aj pekná vôňa, objatia (počas karantény samozrejme bezpečné). Je na každom z nás, aby objavil, čo jeho duši ulahodí a čo mu od úzkosti uľaví.

Prelaďte svoju pozornosť na niečo, čo vás upokojuje.
Prelaďte svoju pozornosť na niečo, čo vás upokojuje.
Zdroj: Shutterstock