1. Ráno cvičte

Nemusíte sa nikde ponáhľať, ani do práce, ani na vlak, ani sa maľovať. Raňajky a kávu, či ďalšie povinnosti stíhate aj neskôr. Hneď po prebudení si ľahnite na karimatku, ktorú si rozložíte v spálni alebo v obývačke. A pre lepší efekt, vôbec ju z týchto miest neodkladajte. Bude vždy pripravená na cvičenie. Každé ráno sa aspoň pätnásť minút povystierajte na podložke. Vystrite ruky, zhlboka dýchajte a usmievajte sa. Chrbát sa vám odvďačí a do nového dňa vykročíte s úsmevom.

2. Choďte pešo

Všade. Ak bývate v byte na vyššom poschodí, namiesto výťahu choďte vždy pešo. Či je to tretie, šieste, či jedenáste poschodie. Prejdete sa, prebehnete sa a rozcvičíte nohy. Samozrejme, nemusíte chodiť pešo stále. Výnimku urobte len v prípade, že máte ťažký nákup alebo plný kôš prádla zo sušiarne.

Chodenie zvládnete aj bez špeciálnej kondície. Pri chodení sa vám bude kondícia zlepšovať a hmotnosť znižovať. Dobré je postupovať podľa návodu.
Chodenie zvládnete aj bez špeciálnej kondície. Pri chodení sa vám bude kondícia zlepšovať a hmotnosť znižovať. Dobré je postupovať podľa návodu.
Zdroj: Shutterstock

3. Cvičte on-line

Internet je plný videí od inštruktorov jogy, či pilatesu. Zapnite si video cez televízor, pustite si relaxačnú hudbu, zapáľte sviečku a oddychujte. Existuje množstvo druhov cvikov, od tých na spevnenie zadku až po cviky pre zdravý chrbát. Urobte si z domáceho cvičenia rituál, je to úžasná vec a budete sa cítiť ako znovuzrodení.

4. Prechádzka sa na kopec

Obujte si tenisky alebo turistické topánky a šup na najbližší kopec. Príroda robí divy a v tomto počasí je radosť prejsť sa pomedzi stromy. Pohyb vám prospeje, chôdza je zdravá a nadýchate sa aj čerstvého vzduchu. Môžete si počítať kroky a každý deň sa snažiť urobiť viac. Dávajte si však pozor, aby ste nechodili na miesta, kde sa zdržiava veľa ľudí.

joga
joga
Zdroj: Shutterstock

 

5. Bicyklujte

Príchod jari a slnko nás ťahajú von. V súčasnosti sme síce obmedzení domácou karanténou, no pri opatrnosti a zodpovednosti si môžeme dovoliť vyjsť si aj na bicykel. Nezabudnite na rúško, je to veľmi dôležité. Užite si cyklocesty, prírodné chodníky, či dlhšie trasy. Pri bicyklovaní sa zapotíte, unavíte a telo dostane zabrať. A o to nám predsa ide.

6. Beh

Tento pohyb ešte nikomu nezaškodil. Našťastie, behať môžeme kedykoľvek a kdekoľvek. Nevadí nám ani koronavírus. Aj v tomto prípade myslíme na zdravie seba i ostatných. Vyberáme si miesta, kde stretneme skôr medveďa, ako človeka. Dobré je ísť bežať skoro ráno alebo neskôr večer, keď sú už ulice vyprázdnené.

Beh je šport bez prekážok
Beh je šport bez prekážok
Zdroj: HM

 

7. Večerná prechádzka

Namiesto sledovania seriálov, prepínania a frflania, že nič v televízii nie je, sa prejdite. Hocikde. Aj keď len pätnásť minút. Von je už dlhšie vidno, zo dňa na deň bude teplejšie a pre spaním vám pokojná prechádzka padne lepšie, ako dramatický seriál. Keď prídete domov, zalejte si medovkový čaj a krásny večer máte za sebou.