Vďaka jednoduchému diétnemu plánu už nikdy nebudete musieť riešiť problém, že v tých nových šatách vám akosi nepekne vykúka bruško. Za jeden deň dokážete zbaviť telo 1,5 kilogramu prebytočnej vody, zlepší sa vám nálada a budete sa cítiť vo svojom tele výborne.

Ako to funguje?

Počas jedného dňa vylúčite zo stravy všetky rafinované cukry a budete jesť potraviny s nízkym obsahom soli, zato s vysokým podielom draslíka. Svojmu telu tak pomôžete zbaviť sa prebytočnej vody, ale aj nafukovania a nepríjemných vetrov. Je však dôležité zaradiť do stravy dostatok vlákniny, aby ste zabránili spomaleniu činnosti čriev. Samozrejme, počas jedného dňa nedokážete spáliť veľa prebytočných tukov, ale nízkokalorická a pritom vysokobielkovinová strava vaše telo naštartuje na budúce chudnutie.

Ako na to?

Jednoducho nasledujte náš stravovací plán a vaše bruško bude štíhlejšie už za jeden deň. Čo sa týka výberu tekutín, siahajte po nesladených bylinkových čajoch a po vode. Na dochutenie môžete použiť trocha citrónovej šťavy, kúsok uhorky alebo jahody. 

Zoštíhľujúce zámeny

Hoci zelenina a ovocie sú pre naše  telo zdravé, neznamená to, že  nespôsobujú nevítané nafukovanie.  Aby ste sa vyhli vypuklému brušku, zameňte:

brokolicu za cuketu,
broskyne za melón
kapustu za špenát,
černice za banány,
pór za zemiaky,
ružičkový kel za mrkvu.

Odteraz už navždy

Ak sa vám páčia výsledky, ktoré dosiahnete už po 24 hodinách,  a rady by ste pokračovali, dodržujte tieto jednoduché zásady:
● Denne prijímajte okolo 1 500 kcal, aby ste postupne redukovali brušný tuk.
● Voľte celozrnné produkty, obmedzte bielu múku a z jedálneho lístka úplne vylúčte cukrové jedlá.
● Ako raňajky si dajte pošírované vajce s celozrnným chlebom alebo misku ovsenej kaše. Na obed si môžete dopriať celozrnný chlieb pita s krevetami, kuracím mäsom alebo tuniakom a šalát alebo zeleninovú polievku s celozrnným chlebom. Na večeru je dobrou voľbou kuracie alebo iné chudé mäso, prípadne losos s množstvom zeleniny a kôpkou celozrnných cestovín alebo ryže. Medzi jedlami si môžete pomaškrtiť na orechoch a ovocí.

Expresný plán  „bruško preč“

Večer pred diétou: mätový čaj

Pred spaním vypite šálku mätového čaju. Mäta je tradičný prostriedok na tráviace ťažkosti a pomáha pri nadúvaní.

Raňajky: ovocné smoothie

Rozmixujte 250 ml nízkotučného alebo rastlinného mlieka s hrsťou mrazených jahôd a polovicou banána. Na osladenie môžete použiť prírodnú stéviu. Tekutá strava je k tráviacej sústave šetrnejšia. Banány a jahody obsahujú viac glukózy než fruktózy a tá sa ľahšie strávi.

Ovocné smoothie
Ovocné smoothie
Zdroj: Shutterstock

Desiata: jogurt s hroznom

Grécky jogurt alebo iný rastlinný jogurt zmiešajte s 50 g bezjadierkového hrozna. Bielkoviny v jogurte vás zasýtia, probiotické baktérie pôsobia priaznivo na trávenie a pomáhajú eliminovať nafukovanie.

Obed: kurací šalát

Varené kuracie prsia podávajte na miešanom listovom šaláte a opekanej zelenine (cherry paradajky, paprika, cuketa). Dochuťte balzamovým octom a 2 ČL olivového oleja. Tepelne upravená zelenina je ľahšie stráviteľná než surová a pritom si uchováva potrebné množstvo vlákniny. Vyhýbajte sa brokolici, kapuste a cibuli – spôsobujú nafukovanie!

Kurací šalát
Kurací šalát
Zdroj: Shutterstock

Olovrant: hrsť nesolených mandlí

Dobre zasýtia a zaženú chuť na sladké. Súčasne sú bohaté na vlákninu a draslík, čím vám pomôžu normalizovať zavodnenie tela.

Večera: losos so špenátom

Pečený, pripravený na pare alebo grilovaný. Podávajte ho s hrsťou hnedej ryže a hrsťou spareného špenátu dochuteného citrónovou šťavou, muškátovým orieškom a 1 ČL masla. Hnedá ryža, losos a špenát sú potraviny, ktoré nespôsobujú nafukovanie. V prírodnej medicíne sa muškátový oriešok používa ako liek na trávenie.

Losos so zeleninou
Losos so zeleninou
Zdroj: Shutterstock

5 ďalších dôvodov, prečo vás môže nafukovať:

1. Jete prirýchlo

Ak do seba jedlo rýchlo nahádžete, svojmu telu nedáte šancu preniesť signály sýtosti zo žalúdka do mozgu dostatočne rýchlo. A tak sa nechtiac ľahko prejete.

2. Nosíte pritesné oblečenie

V tých nových úzkych džínsoch alebo sexi šatách vyzeráte na zahryznutie. Súčasne však vyvíjate neželaný tlak na svoje trávenie, ktoré nedokáže nerušene pracovať. Následkom môže byť aj nepríjemné nafukovanie.

3. Máte intoleranciu

Potravinová intolerancia je dnes veľkým strašiakom, v mnohých prípadoch úplne neopodstatnene. Sú potraviny, ktoré môžu spôsobovať nafukovanie (cibuľa, fazuľa, ružičkový kel, kapusta alebo brokolica). Ak ani vylúčenie týchto potravín neprinesie úľavu, vyhľadajte lekára.

4. Ste dehydrovaná

Rovnako ako radikálna diéta, aj nedostatok tekutín dostáva telo do pohotovostného režimu, ktorého sprievodným znakom je nafúknuté brucho. Pite pravidelne, najmä čistú vodu a nesladené čaje.

5. Máte zápchu

Ak vo svojej strave nemáte dosť vlákniny alebo sa málo hýbete, môžete trpieť zápchou, ktorá sa okrem iného prejavuje nafúknutým bruchom.