Minulý víkend nás postihol milší variant zmeny času - ručičky hodiniek sme posúvali o hodinu dozadu. V noci z nedele na pondelok sme si mohli dopriať o hodinu dlhší spánok, čo mnohí z nás isto radi privítali. Hoci to na prvý pohľad vyzerá ako ideálny stav, naše telo nám dá občas poriadne pocítiť, že sa náš režim akosi posunul. Našťastie však existuje hneď niekoľko vecí, ktoré vám pomôžu rýchlejšie sa adaptovať na nový čas. 

Zmena času vás už nepotrápi.
Zmena času vás už nepotrápi.
Zdroj: Shutterstock

Odborníci radia, aby sme si práve v tomto období urobili zo spánku prioritu a skutočne sa zamerali na to, či si ho doprajeme dostatok. Ak sa dá, mali by sme ešte pred spomínanou zmenou začať chodiť o čosi skôr do postele. Pre naše telá je najlepšia postupná adaptácia a inak tomu nie je ani v prípade zmeny času. 

Ak sa dá, choďte si ľahnúť skôr.
Ak sa dá, choďte si ľahnúť skôr.
Zdroj: Shutterstock

8 užitočných tipov pre lepší spánok

1. Stavajte spánok na jedno z prvých miest vo vašom hodnotovom rebríčku. Často je to totiž práve zdravé 8-hodinové spanie, ktoré sme ochotní obetovať, aby sme stihli porobiť všetko, čo sme si zaumienili. Zaveďte si pravidelný čas, kedy budete chodiť do postele a držte sa ho.

2. Pred spaním pustite z rúk všetky telefóny či notebooky. Elektronické zariadenia prílišne stimulujú náš mozog, a preto sa nám oveľa ťažšie zaspáva.

Mobil do postele nepatrí.
Mobil do postele nepatrí.
Zdroj: Shutterstock

3. Ak nedokážete zaspať kvôli tomu, že vás niečo trápi, napíšte si svoj problém na papier a povedzte si, že sa mu budete venovať ráno.

4. Urobte z vašej spálne mieste, v ktorom sa budete cítiť pohodlne a dobre sa vám bude dobre relaxovať.

5. Vyhýbajte sa kofeínu v neskorších poobedných hodinách. Skúste ho nahradiť radšej bylinkovými čajmi alebo teplým mliečnym nápojom.

6. Stop alkoholu! Možno po ňom rýchlejšie zaspíte, avšak na ďalší deň sa budete cítiť unavení bez rozdielu, či ste spali 5 alebo 10 hodín.

7. Hýbte sa. Aj krátka prechádzka pred spaním vám môže pomôcť uvoľniť váš organizmus a lepšie zaspať.

8. Choďte spať každý deň v tú istú hodinu. Výnimky nerobte ani počas víkendov.