Nemusíte sa ani prezliekať z pyžama. Stačí si sadnúť na posteľ a začať cvičiť. Aj jednoduchý strečing vám dodá energiu na celý deň. Ranná rozcvička má však aj ďalšie výhody. Natiahnete si chrbát, precvičíte kĺby a celé telo bude ľahšie znášať záťaž v priebehu dňa. Pohyb stimuluje krvný obeh i metabolizmus. Po párminútovom cvičení môžete vykročiť za povinnosťami s jasnejšou hlavou.

1. Na posteli si sadnite do tureckého sedu, oprite o seba chodidlá a objímte ich rukami. Kolená nechajte voľne padnúť. Ak to dokážete, môžete ich položiť na posteľ. Potom sa uvoľnite a párkrát sa zhlboka nadýchnite a vydýchnite.

1.
1.
Zdroj: shutterstock

2. V sede na posteli vystrite nohy i chrbát. Ruky položte voľne na stehná. Potom chodidlá ohnite do fajky a ťahajte špičky k trupu. V krajnej polohe pohyb zastavte. Vráťte sa do východiskovej polohy a potom špičky ohnite. Opakujte 7-krát.

2.
2.
Zdroj: shutterstock
2.
2.
Zdroj: shutterstock

3. Sadnite si na okraj postele, chodidlá položte na zem. S nádychom vzpažte, prepleťte prsty rúk, vytočte dlane a ťahajte nahor. Plecia držte dole, nezdvíhajte ich k ušiam. V krajnej polohe sa párkrát nadýchnite a vydýchnite.

3.
3.
Zdroj: shutterstock

Z rovnakej pozície s výdychom vytočte trup aj hlavu doprava. Nohy zostávajú na mieste. S nádychom sa vráťte do stredu a vytočte sa doľava. Hlava kopíruje pohyb trupu, pohľad smeruje do strany.

3.
3.
Zdroj: shutterstock

Opäť sa vráťte do stredu a s výdychom sa predkloňte s vystretými rukami. Hlavu držte medzi pažami, chrbát zaguľaťte. S nádychom sa vystrite, potom ruky spustite a uvoľnite sa. Celú zostavu opakujte 3-krát.

3.
3.
Zdroj: shutterstock

4. Zostaňte sedieť na posteli, vystrite chrbát a predpažte. Zatnite päste. Potom prsty vystrite a zdvíhajte ich tak, aby smerovali nahor. V krajnej pozícii pohyb zastavte. Opäť zovrite päste a opakujte 7-krát.

4.
4.
Zdroj: shutterstock
4.
4.
Zdroj: shutterstock

5. V sede s vystretým chrbtom pokrčte ruky a ohnite dlane tak, aby ste sa prstami dotýkali pliec. Lakte držte pri tele. Potom ich zdvihnite na úroveň pliec. Následne ich s nádychom zdvihnite nahor, aby lakte smerovali k stropu. V krajnej pozícii sa párkrát nadýchnite a vydýchnite.

5.
5.
Zdroj: shutterstock
5.
5.
Zdroj: shutterstock
5.
5.
Zdroj: shutterstock

6. Uvoľnite sa, ruky voľne spustite k telu, zatvorte oči. Nadýchnite sa a s výdychom vytočte trup doprava. Ľavú dlaň položte z vonkajšej strany na pravú nohu, pravou rukou sa oprite. S nádychom sa vráťte do východiskovej polohy a s výdychom vytočte trup doľava. Opakujte 5-krát.

6.
6.
Zdroj: shutterstock

7. Na záver položte prsty pokrčených rúk na plecia, lakte smerujú do strán. Zhlboka sa nadýchnite, lakte ťahajte vzad a hrudník vpred. V krajnej pozícii pohyb zastavte, uvoľnite sa a môžete vykročiť do nového dňa.

7.
7.
Zdroj: shutterstock