Jablko

Táto postava sa vyznačuje mäkkým, plnším stredom tela a štíhlymi, len zľahka tvarovanými nohami. Prírastok hmotnosti sa zväčša ukladá v okolí pásu, plecia môžu byť širšie, ale nemusia.

Na čo sa zamerať

Vysoko bielkovinová diéta s prírodnými tukmi vás udrží dlhšie sýtymi. Pre „jabĺčka“ je veľmi dôležitý pravidelný prísun vlákniny, keďže sú náchylné na bolesti od hladu.

Vyberajte si potraviny, ktoré vám nezaťažia žalúdok, ale pritom vás zasýtia, napríklad jablká, ovsené vločky, maliny alebo artičoky.

Táto postava sa vyznačuje mäkkým, plnším stredom tela a štíhlymi, len zľahka tvarovanými nohami.
Táto postava sa vyznačuje mäkkým, plnším stredom tela a štíhlymi, len zľahka tvarovanými nohami.
Zdroj: Shutterstock

Čomu sa vyhýbať >>>

Vyhýbajte sa

Pšenici – niekedy môže viesť k výkyvom hladiny cukru v krvi a spôsobovať nadúvanie.

Cukru a fruktóze – zanecháva viac vnútorného brušného tuku.

Alkoholu – spúšťa uvoľňovanie stresového hormónu kortizolu, ktorý zapríčiňuje ukladanie tuku v okolí brucha.

Nezabudnite cvičiť

Stres a každodenná psychická záťaž dávajú „jabĺčkam“ zabrať. Vyskúšajte preto upokojujúce cvičenia, ako je napríklad joga.

Uvarte si >>>

Širšie plecia, väčšie bruško? Ak sa sústredíte na SVOJ typ postavy, kilá vám dajú naozaj zbohom
Zdroj: Shutterstock

Ázijská polievka s ryžou

Približne 25 g ryže basmati uvaríme v osolenej vode podľa návodu. Jednu mrkvu ošúpeme a nakrájame na tenké rezance, 1/2 žltej papriky a 50 g hráškových strukov očistíme a nakrájame rovnako na tenké rezance. Ryžu scedíme a necháme dobre odkvapkať. V hrnci privedieme do varu 150 ml zeleninového vývaru, pridáme zeleninu a varíme 3 až 4 minútky. Dochutíme sójovou omáčkou. Pridáme ryžu a 2 vetvičky nasekaného koriandra.

140 kcal, B: 5 g, T: 1 g, S: 30 g

Približne 25 g ryže basmati uvaríme v osolenej vode podľa návodu.
Približne 25 g ryže basmati uvaríme v osolenej vode podľa návodu.
Zdroj: Shutterstock

Perfektný snack

Znie to trochu ironicky, ale sú to jablká. Tie sú totiž bohaté na vlákninu a skvelé na prenos, keď musíte stráviť deň mimo domova.

Jablká sú bohaté na vlákninu a skvelé na prenos, keď musíte stráviť deň mimo domova.
Jablká sú bohaté na vlákninu a skvelé na prenos, keď musíte stráviť deň mimo domova.
Zdroj: Shutterstock