Tu je zopár rád a jedna technika na oklamanie mozgu, ktoré pomáhajú.

● Ak začnete pociťovať hlad alebo neodolateľnú chuť na niečo, čo si odopierate, položte si otázku, či ide skutočne o fyzický hlad alebo len chcete zajesť nespokojnosť, hnev alebo nudu.
● Ak je to tak, čo zväčša je, zobnite si niečo malé, aby ste sa netýrali. Je to lepšie, ako si odopierať nasilu. Tak by čoskoro mohlo zlyhať celé vaše odhodlanie s chudnutím.
● Dajte svoje telo do pohybu, športujte, prechádzajte sa, doprajte si prísun čerstvého vzduchu aj inak ako otvorením okna – zázračne to pomáha, pretože telo zabúda, že je hladné.
● Udržiavajte duševnú pohodu pozitívnym myslením, a to tak, že budete robiť niečo, čo vás naozaj baví a odpúta pozornosť od jedla.

 

Vizualizujte si, že už jete

Vedeli ste, že ak si predstavujete konzumovanie jedla alebo sladkostí pred tým, než ich začnete jesť, telo vyprodukuje takú dávku dopamínu, ako keby ste jedlo skutočne jedli? Ak vo vizualizovaní zotrváte aj naďalej, dostaví sa efekt habituácie, a to znamená, že telo sa unaví, keď mu mozog hovorí, že dať si napríklad koláč alebo dobré jedlo je také skvelé. Takže v momente, keď skutočne začínate jesť jedlo alebo sladkosť, emočná reakcia je výrazne menšia, ako keby ste pred jedlom nefantazírovali.

Nutkanie niečo zjesť je zvyčajne prejavom túžby tela po dopamíne. Vizualizovaním jedenia nášho obľúbeného jedla si dokážeme navodiť skutočné vyplavenie dopamínu do krvného riečiska a prežiť tak zhruba ten istý pocit potešenia, aký zažívame, keď ho naozaj jeme. Vizualizáciou vieme docieliť, že túžba zmizne alebo ustúpi natoľko, že sa nemusíme vrhať na sladké.