Citrusy zlepšujú trávenie

K zime už neodmysliteľne patria citrusové plody – pomaranče, citróny, grapefruity a mandarínky. V čom sú skvelé okrem množstva vitamínov? Citrusové plody majú vysoký obsah vody (napríklad pomaranč až 87 %), ktorá hydratuje. Sú výborným zdrojom vlákniny, ktorá zlepšuje trávenie, a vďaka nízkemu obsahu kalórií sú dobrou voľbou pri chudnutí. A potraviny s vyšším obsahom vody a vlákniny rýchlejšie zasýtia. Citrusové plody majú pomerne nízky glykemický index (napríklad grapefruit 25), preto nezvyšujú hladinu cukru v krvi prudko, ale glukóza sa z citrusov postupne uvoľňuje do krvného obehu.

Orechy zmenšujú pocit hladu

Orechy patria medzi najlepšie zdroje rastlinných proteínov a sú bohaté na zdravé tuky. Vďaka pozitívnym účinkom na organizmus môžeme orechy zaradiť medzi superpotraviny. Pridaním orechov do stravy môžete redukovať pocity hladu a predĺžiť pocity plnosti. Ale stačí hrsť. Príliš veľa orechov by vám už pridalo kalórie.

Bylinky a koreniny dochucujú bez kalórií

Sú veľmi užitočné na chudnutie, hlavne ak sa chcete vyhnúť soli a nestratiť pritom chuť. Navyše, mnohé bylinky a koreniny urýchľujú metabolizmus a spaľujú tuky. V predvianočnom čase siahnite najmä po škorici, ktorá dokonca vyrovnáva hladinu cukru v krvi. Obľúbený zázvor má zase protizápalové účinky, upokojuje, uvoľňuje tráviaci trakt a má termogénne účinky, ktoré prispievajú k zrýchleniu metabolizmu.