1. Nečítate etikety na potravinách

Etikety na obaloch potravín obsahujú veľa dôležitých informácií. Často ich prehliadame alebo zámerne ignorujeme. Je veľa takých výrobkov, o ktorých si myslíte, že sú zdravé, a pritom ide o kalorické bomby. Aj na zdravo vyzerajúcom šaláte môže byť dressing plný cukru a tuku. Vždy si všímajte pomer bielkovín, tukov a cukrov.

Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Zdroj: Shutterstock

2. Nepijete správne nápoje

Nemyslite si, že nápoje bez cukru či kalórií patria do kategórie zdraviu prospešných. Áno, možno obsahujú menej kalórií než klasické sýtené nápoje, ale vôbec vášmu chudnutiu nepomáhajú, práve naopak. Štúdie preukázali, že milovníci sýtených nápojov majú oveľa väčšie sklony naberať tukové vankúšiky v oblasti drieku. Aspartam, ktorým je v týchto nápojoch nahradený cukor, navyše zvyšuje riziko vzniku cukrovky. Nezabúdajte, najlepšia je voda, voda a ešte raz voda!

Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Zdroj: Shutterstock

3. Neoddychujete!

Čím ste aktívnejší, tým viac kalórií spálite. Ale! Medzi prehnanou aktivitou a vyčerpaním existuje tenká hranica. Keď je váš organizmus unavený, spomaľuje sa metabolizmus, naruší sa hladina kortizolu a zvyšuje sa chuť do jedla. Kvalitný a dostatočný spánok vám dodá chýbajúcu energiu a zvýši vašu efektívnosť. Snažte si dopriať aspoň 7 hodín spánku denne a večer si choďte ľahnúť pred 23:00.

Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Zdroj: Shutterstock

4. Máte tučných priateľov

Môže to znieť absurdne, ale priatelia majú na vás väčší vplyv, ako si myslíte. Ak máte okolo seba najmä ľudí s výraznou nadváhou, je pravdepodobné, že zdravý životný štýl nie je ani pre vás príliš dôležitý. Ľudia, ktorí sa priatelia s tučnými osobami, skôr či neskôr tiež priberú. Vysvetlenie je jednoduché. Väčšinou sa stretávajú v reštauráciách s rýchlym občerstvením a namiesto dlhšej prechádzky v meste si radšej sadnú do kina/cukrárne/kaviarne. Napríklad. :)

Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Zdroj: Shutterstock

5. Priveľa jete

Na raňajky si pripravíte ovocné smoothie s chia semienkami, rastlinným mliekom, banánom, orechmi. Na obed zjete niečo s avokádom, zeleným šalátom, olivami, mandľami... Zdá sa, že jete samé zdravé veci. Ak si však spočítate množstvo skutočne prijatých kalórií, výsledné číslo je ďaleko za hranicou. Optimálnu hmotnosť si dokážete udržať len vtedy, ak budete mať pod kontrolou prijaté kalórie. A keď to, čo zjete, vhodným pohybom aj spálite.

Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Týchto 5 faktorov spôsobuje nenápadné priberanie.
Zdroj: Shutterstock