Možno vám niektoré z nich budú pripadať nesplniteľné, ale ak si rázne poviete: "Chcem schudnúť!" určite to zvládnete. Z jedálnička vyraďte väčšinu ovocia, sladkosti aj džúsy. Ale na oplátku si budete dopriať hojnosť mäsa a zeleniny.

Kráľovsky raňajkujte

Raňajky sú nepochybne najdôležitejšie jedlo dňa. Ak raňajkujete okolo siedmej alebo ôsmej hodiny ráno, musia vás zasýtiť na 5 hodín tak, aby vám na desiatu stačil biely jogurt alebo dva ovsené keksíky ku káve. Nesklamú ani proteíny ani sacharidy. Pokojne si doprajte vajíčka, len dávajte prednosť tým pripraveným bez pridaného tuku, porciu pečiva a trebárs aj jogurt ochutený lyžičkou medu alebo kus čerstvého ovocia.

Zabudnite na džús a ovocie

Ráno je v podstate jedinou dennou dobou, kedy si ovocie môžete dopriať. Ovocie obsahuje veľké množstvo jednoduchých sacharidov teda fruktózy, ktorú naša telo z väčšej časti nespracuje a ukladá do tukov. Cukry tak podávajte telu len ráno, kedy mozog potrebuje jednoduché sacharidy, aby sa naštartoval. Jedzte ovocie lokálne, sezónne a čerstvé. Odporúčané sú napríklad jablká, hrušky. Majú celkom vysoký obsah vlákniny, ktorá pomáha prebytočnú fruktózu z tela vylúčiť bez toho, aby sa uložila do tukov.

Z jedálnička vyraďte väčšinu ovocia, sladkosti aj džúsy.
Z jedálnička vyraďte väčšinu ovocia, sladkosti aj džúsy.
Zdroj: Shutterstock.com

Obedujte vyvážene

Nenechajte sa vtiahnuť do žiadnej extrémnej diéty. Obed by mal byť vyvážený. Doprajte si teda proteíny, zdravú porciu sacharidov, napríklad hrsť ryže, cestovín či zemiakov a zeleninu. Porcia by sa mala pohybovať medzi 200 - 270 gramami celého jedla.

Jedzte proteíny celý deň

Ak chcete schudnúť, budete potrebovať o niečo viac proteínov a menej sacharidov. Proteíny by teda malo obsahovať každé vaše jedlo. Od raňajok po večeru. Večer už sacharidy šetrite, voľte skôr tie obsiahnuté v zelenine, než v obilninách a prílohách. Skvelou večerou je potom chudé mäso so zeleninou prípadne strukovinový šalát.

Skroťte skryté cukry

Odstráňte z jedálnička všetky cukry, bez ktorých sa zaobídete. Raňajkujte radšej slané, nepite žiadne sladené limonády a vyhýbajte sa ochuteným mliečnym výrobkom, bez ohľadu na to, že sa honosia titulom diétne, obsahujú zvyčajne veľa cukru.

Z jedálnička vyraďte väčšinu ovocia, sladkosti aj džúsy.
Z jedálnička vyraďte väčšinu ovocia, sladkosti aj džúsy.
Zdroj: Shutterstock.com

Večer najmä proteíny

Večer sa už vyvarujte sacharidov, teda príloh, cestovín, pečiva a podobne. Radšej siahnite po mäse a zelenine. Neznamená to, že k šalátu si nesmiete dať kúsok bagety. Ale naozaj len kúsok. Tým je myslené plátok až dva.

Zeleninu ku každému jedlu

Naučte sa jesť zeleninu ku každému jedlu. Na jar a v lete surovú, v zime tepelne upravenú. Budete potom mať vyrovnanú hladinu krvného cukru a nebude vás trápiť vlčí hlad a chuť na sladké.

Z jedálnička vyraďte väčšinu ovocia, sladkosti aj džúsy.
Z jedálnička vyraďte väčšinu ovocia, sladkosti aj džúsy.
Zdroj: Shutterstock.com

Hýbte sa

Ak to nemáte v povahe, len ťažko sa donútite 3-krát týždenne hodinu športovať po zvyšok života. Ale skúste denne pridať akýkoľvek pohyb. Prejdite sa pešo, vybehnite hore schodmi namiesto vozenia sa výťahom, pracujte pol hodinky v záhrade. Skrátka buďte či perka Čoskoro zistíte, že sa vaša kondícia zlepšuje a možno sa budete cítiť aj na nejaký energeticky náročnejší šport, napríklad behanie.