Sviatky pokoja a lásky bývajú pre našu postavu ťažkou skúškou. Veď ako odolať všetkým tým chutným nástrahám vo forme cukrového pečiva, horúceho punču či zemiakového šalátu? My vám poradíme.

1. Stévia namiesto cukru

Listy tejto sladkej bylinky sú až 30-krát sladšie ako cukor a pritom neobsahujú žiadne kalórie.

Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Zdroj: Shutterstock

2. Nevynechajte cvičenie

Pri pravidelnom pohybe nie sú na škodu ani tie dva kúsky pečiva navyše. Vydajte viac energie, ako prijmete.

3. Zoštíhľujúce koreniny

Čím viac korenia v pečive, tým rýchlejšie pracuje trávenie. Tak neváhajte a zahrňte do vypekania aj zázvorníky a podobne aromatické pečivo.

Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Zdroj: Shutterstock

4. Choďte nakupovať

Zháňanie darčekov cez internet je síce veľmi pohodlné, ale nespotrebujete žiadne kalórie. Pritom taký 5-hodinový maratón po obchodoch vydá aj za 3 športové aktivity.

5. Vytrvajte

Počas adventu ste sa držali a teraz na vás čaká najväčšia výzva. Štedrý večer a Silvester. Nepoľavte. Počas týchto dní, kedy sa viac je, zaraďte do svojho dňa aj riadnu guľovačku či dlhšiu prechádzku.

Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Zdroj: Shutterstock

6. Dajte na chuť

Jedzte len to, na čo máte skutočnú chuť a čo vám za tie kalórie naozaj stojí.

7. Šetrite s kalóriami

Plánovanie je alfou a omegou. Pokiaľ viete, že vás večer čaká vianočný večierok, doprajte si ľahšie raňajky aj obed.

8. Vyspite sa

Spánok urobí dobre nielen vašej duši, ale aj vášmu telu. Spánok vám dodá silu. A kto sa cíti silný, ten aj menej bojuje so všelijakými chúťkami.

Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Zdroj: Shutterstock

9. Potešte svoje telo

Počas adventu si každý týždeň vyhraďte jeden deň pre svoje telo. Doprajte si zdravé jedlo, žiadne sladkosti a veľa, veľa pohybu.

10. Voľte ľahšie varianty

Pečený kapor namiesto vyprážaného, zemiakový šalát s jogurtom namiesto majonézy. Vždy máte možnosť si vianočné dobroty upraviť na ľahšiu verziu.

11. Jabĺčko namiesto torty

Namiesto tučnej vianočnej torty si doprajte pečené jabĺčko so škoricou, s klinčekmi a hrozienkami. Má len 200 kcal a škorica popoženie trávenie a vyrovná hladinu cukru v krvi.

Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Ako to zvládnuť bez zbytočného priberania?
Zdroj: Shutterstock

12. Ulahoďte chuti

Sladké, slané, horké, kyslé – všetky chute by mali mať svoje zastúpenie na vašom sviatočnom tanieri a nepríjemný vlčí hlad bude pre vás veľká neznáma.

13. Bez zeleniny ani na krok

Je jedno, čo a kedy, vždy kombinujte každú porciu jedla s polovicou čerstvej zeleniny a ovocia. Linecké koliesko si odteraz dáte s mesiačikom jabĺčka a chlebíčky s malým listovým šalátom.

14. Nezabudnite na predjedlo

Malá miska čistého zeleninového alebo hovädzieho vývaru či malý šalát dokážu krásne utlmiť chuť a vy už potom tak veľa nezjete.

15. Zachovajte pokoj

Nervy natiahnuté na prasknutie a vysoká hladina cukru v krvi vám na Štedrý deň nepomôžu. Preto zachovajte chladnú hlavu a počas dňa jedzte zdravo. Aby ste si tú veľkú chvíľu pri štedrovečernom stole užili so svojimi najbližšími tak, ako sa patrí – v porozumení a vzájomnej láske.