Červená cibuľa je skvelá zelenina pre diabetikov, pretože podporuje tvorbu inzulínu a tým znižuje potrebu inzulínovej injekcie. Červená paradajka neobsahuje takmer žiaden tuk a má veľmi nízky glykemický index. Červená paprika sa odporúča na očistenie tráviaceho systému, ale bojuje aj proti kôrnateniu ciev. Granátové jablko je zdroj vlákniny, kyseliny listovej, omega-6 mastných kyselín, vitamínov C, K a vitamínov skupiny B – prospieva srdcu, mozgu aj pokožke. Cvikla obsahuje málo kalórií, preto je vhodná aj pri diétach, a tiež detoxikuje organizmus.

Kokosová mliečna ryža s teplým ovocím

2 PORCIE

● pol šálky ryže
● 1 a pol šálky kokosového mlieka
● štipka soli
● 1 lyžička medu
● 1 lyžička vanilkového extraktu
Na polevu:
● 1 šálka mrazených višní
● 1 lyžička medu
● pol lyžičky mletej škorice
● za hrsť očisteného granátového jablka

1. V menšom hrnci zalejeme opláchnutú ryžu kokosovým mliekom a za občasného miešania privedieme do varu. Osolíme, pridáme med a vanilku. Na nízkom plameni varíme 15 minút, odstavíme a necháme odpočívať 5 minút.
2. Zatiaľ na rozohriatej panvici pomaly rozmrazíme a podusíme mrazené višne, pridáme med, škoricu a nakoniec granátové jablko. Dobre premiešame a zmesou ozdobíme kokosovú mliečnu kašu.

Kokosová mliečna ryža s teplým ovocím
Zdroj: ALEXANDRA RYMŠINOVÁ

Čas prípravy: 5 minút
Čas varenia: 20 minút

Pečená polievka

2-3 PORCIE

● 500 g paradajok
● 300 g očistenej červenej papriky
● pol lyžičky soli
● 2 lyžičky sušeného oregana
● 1 lyžička sušenej bazalky
● 1 lyžica olivového oleja
● 500 ml vývaru

Rozohrejeme rúru na 200 °C. Paradajky a papriku nakrájame na hrubšie plátky a rovnomerne rozložíme na plech vystlaný papierom na pečenie. Osolíme, pridáme sušené bylinky a dobre premiešame s olivovým olejom, aby bola zelenina rovnomerne ochutená. Pečieme 30 minút. Upečenú zeleninu rozmixujeme s vývarom a dochutíme soľou a korením podľa potreby.

Čas prípravy: 10 minút
Čas pečenia: 30 minút

Pečená polievka
Zdroj: ALEXANDRA RYMŠINOVÁ

Zeleninový wok s divou ryžou

2 PORCIE

● pol šálky divej ryže
● pol lyžičky soli
● štvrť menšej červenej kapusty
● 1 stredne veľká mrkva
● pol červenej papriky
● 1 lyžička sójovej omáčky tamari (alebo klasickej sójovej omáčky)
● za hrsť čerstvého koriandra
● kokosový olej na panvicu
Na omáčku:
● 1 lyžička arašidového masla
● 1 lyžica sezamového oleja
● 1 lyžica sójovej omáčky

● 2 lyžice vody

1. Divú ryžu so soľou uvaríme podľa návodu na obale. V porovnaní s bielou ryžou sa varí omnoho dlhšie, preto môžeme pridať väčšie množstvo vody, než sa uvádza v návode – počas dlhého varenia sa odparí.
2. V hlbokej panvici rozohrejeme kokosový olej na strednom plameni. Nakrájame očistenú zeleninu na tenké pásiky a pripravíme všetky ingrediencie na wok. Najprv 2-3 minúty pražíme kapustu na strednom plameni. Zvýšime plameň a pridáme mrkvu, papriku a podlejeme tamari alebo sójovou omáčkou. Pražíme 2 minúty a odstavíme z plameňa.
3. Na omáčku len zmiešame všetky ingrediencie.
4. Nakoniec vmiešame do zeleninovej zmesi uvarenú divú ryžu, čerstvý koriander a omáčku.

Čas prípravy: 10 minút
Čas varenia: 60 minút

VEDELI STE?

Červená kapusta je výborná na dobré trávenie, urýchlenie metabolizmu, očistu organizmu a vôbec na ochranu organizmu pred chorobami.

Zeleninový wok s divou ryžou
Zdroj: ALEXANDRA RYMŠINOVÁ

Cviklový šalát

1 PORCIA

● 90 g očistenej cvikly
● 40 g červenej cibule
● 60 g červenej papriky
● 70 g červenej varenej fazule (z konzervy)
● 1 lyžička sušeného oregana
● pol lyžičky sušenej bazalky
● 1 lyžička citrónovej šťavy
● olivový olej
● soľ, štipka čierneho korenia
● 30 g fety
● ražná hrianka pri servírovaní

Cviklu nastrúhame, zvyšnú zeleninu nakrájame na menšie kúsky. Pridáme uvarenú červenú fazuľu, bylinky a soľ. Podlejeme citrónovou šťavou a olivovým olejom, ozdobíme syrom feta a podávame s ražnou hriankou.

Čas prípravy: 15 minút

Cviklový šalát
Zdroj: ALEXANDRA RYMŠINOVÁ