V jej kuchyni nikdy nechýba zelenina a odpoveď má aj na zdravé maškrtenie. Špeciálne pre náš magazín sa podelila s ukážkou svojho stravovacieho plánu a pridala obľúbený fit recept.

Raňajky:

✔ ryžové vločky s ovocím

Sú jednoduché na prípravu, bohaté na vlákninu a veľmi chutné. „Ráno rada začínam aj ovocnými šťavami, ktoré mi dodajú potrebnú dávku vitamínu C. Treba ho najmä v tomto sychravom počasí. Mojou najobľúbenejšou kombináciou je ananás a grep alebo grep a pomaranč,“ prezrádza Soňa. K jej ránu patrí aj bylinkový čaj na detoxikáciu organizmu.

Trénerka Soňa Sedláčková
Trénerka Soňa Sedláčková
Zdroj: Peter Zakovic

Obed:

Počas obeda sa Soňa snaží mať na tanieri dostatočne veľa zeleniny: „Prioritne dodržiavam delenú stravu, prílohy so strukovinami alebo obed s mäsom si doprajem len výnimočne. Skôr preferujem ryby alebo rôzne šaláty.“

✔ ryba so šalátom
alebo

✔ cviklový hummus so zeleninou

Večera:

✔ polievka a tanier zeleniny

Po intenzívnych tréningoch Soňa večeria najskôr polievku a následne si dopraje veľa zeleniny. Nebojí sa ani tmavého pečiva, pretože vie, že počas týždňa skutočne „maká“.
„Večer však už určite neodporúčam zemiaky, ryžu, cestoviny a pizzu. Keď máte chuť maškrtiť, dajte si grécky jogurt s ovocím,“ upozorňuje trénerka.

Cvičenie

„Pohyb pre mňa znamená energiu, prináša mi inšpiráciu a nápady. Vďaka nemu sa dokážem psychicky odreagovať a emočne nabiť. Minimálne 3-krát týždenne sa snažím cvičiť svoj tréningový program SOM, ktorý je skratkou slov svaly, odvaha a myseľ,“ vysvetľuje Soňa a pokračuje:

„Okrem fyzickej podpory tela posilňuje myseľ a ducha. Program som vytvorila tak, aby z neho človek získal všetko, čo potrebuje na dosiahnutie žiadaného výsledku, a cítil sa zdravý fyzicky aj psychicky. Niekedy je lepšie absolvovať kardio, inokedy silový, prípadne rysovací tréning. Niektoré tréningy sa zameriavajú na konkrétne svalové partie ako nohy či brucho, iné sú zamerané na kardiocvičenia a ďalšie na kondíciu. Pri každom type cvičenia zaberajú iné druhy svalov a telo sa tak posilňuje komplexne.“

Soňa obľubuje cviklový hummus.
Soňa obľubuje cviklový hummus.
Zdroj: archív S. S.

Môj recept: Cviklový humus

Červená repa má detoxikačné účinky a posilňuje imunitu vďaka fytochemickým látkam a vitamínu C. Ak si chcete pripraviť niečo rýchle, zdravé a chutné, Soňa odporúča práve túto dobrotu.
 
POTREBUJEME: 

● cícer (uvarený alebo 1 konzervu)
● 2 stredne veľké červené repy
● 2 PL sezamovej pasty tahini
● 2 PL olivového oleja
● čierne korenie, strúčik cesnaku a soľ

AKO NA TO: Uvarenú červenú repu rozmixujemes cícerom a so všetkými ost atnými ingredienciami dohladka a podávame so zeleninou alebo s celozrnným pečivom.